środa, 22 sierpnia 2012

O konsolach i PC. O Sony i Nintendo.




Rozejrzałem się po sklepie - gry na konsole, używki,nówki, mangi, miejsce do grania... Cóż,
raje dla otaku jednak istnieją, nawet jeśli są cholernie małe i ukryte na Radziwiłowskiej. W
głowie zaświtał mi pewien plan jeśli chodzi o to miejsce i AtaTV - a kierownik z entuzjamem
go przyjął. To było preludium - kolejne półtorej godziny przegadaliśmy o grach, konsolach i
PCtach- co skłoniło mnie z kolei do napisania tego tekstu....

-------

- XBOX360 za 290zł ?! - moje zdziwienie było uzasadnione, gdyż słyszałem, że tą konsole
można zakupić za nawet 800zł, ale to, nawet jeśli używka, jeśli działało było niebywałą
okazją.
- E tam, to wersja okrojona.- odparł z uśmiechem.
- Okrojona?
- No - zastanowił się chwilę, pewnie przypominając sobie jej ograniczenia - Nie ma HDMI!
- No to nie tragedia - odparłem, chociaż chęć zagrania w PESa na 60calowym telewizorze z
piękną jakością była jedną z tych rzeczy, którą łaknąłem najbardziej - A dysk jaki?
- Eee... - zająknął się - żaden.
- Żaden?
No i tu już był problem. Cena XBOXa bez dysku rzeczywiście mogła wynosić poniżej 500zł ...
Do tego używka. Patrzyliśmy się w tepo w szybkę,za którą widniały egzemplarze konsol i na
chwilę zapomnieliśmy języka w gębie.
- A bo już któryś rok myślę o zakupie konsoli - zagaiłem gdy mój umysł ponowił swoje
działanie.
- Coraz mniej ludzi kupuje - odparł, a w jego głosie usłyszałem nutkę rozgoryczenia.
Wiedziałem,że zacznie narzekać na to oraz dysputować sam ze sobą nad tym faktem i być może
miał zamiar robić to wbrew sobie - w końcu zarabiał na chleb sprzedając to.
- Nowy PS3 - kontynuował - Kosztuje  około 1300zł, a do tego trzebaby dokupić drugiego pada,
pilot, kabel HDMI, a jak się lubi klasyczne RPGi to i klawiatura i myszka się przyda...
Każdy z tych elementów ponad 100zł. Za tą samą sumę można mieć PCta, który przydaje się
jeszcze polakom do pracy. Spójrz na gry.
Wiedziałem o co mu chodzi. Ceny za grę wahały się między 140 a 250 za nówkę. Większość z
nich wychodziła na blaszaki, a te, które nie ...cóż, nie jestem pewien, czy były warte
kupowania specjalnie konsoli dla nich.

--------

To choroba nie tylko Polaków - komputer w domu M U S I być. Nie wyobrażam sobie pracy,
studiów czy prowadzenia kanału czy nagrywania muzyki na ... pralce dla przykładu. Komputer w
 domu musi być-  więc jest to inwestycja konieczna, którą jeśli mądrze się rozegra można
przemienić w dobry sprzęt do pracy i grania, zatrzymując się w cenie około 2tys zł. Gry na
PC są za między 100 a 200zł. Owszem, EA sports ruchało swoich fanów w dupska wydając FIFA09
i FIFA10 w żałosnych, paskudnych wersjach na PC , a b.dobrych na konsole, ale to wciąż
niewiele zmienia - sprzedaż konsol maleje. Spójrzmy na sprzedaż PSP vita i Nintendo 3DS -
obydwie narzekają na marne wyniki. Apropos tych dwóch...

---------

- W cholere droga ta vita- rzachnąłem się - A ile kosztuje 3DS?
- około 600 zł. A Vita... to ciekawa konsolka, stawiają w niej na pewnie nowe pomysły,
owszem ciekawe,ale grafikę.
- To źle?
- A zobacz o ile mniej tytułów ma nintendo a jak przyjemniej się gra. Piksel na pikselu a
zapomnieć się nie da żadnej z tych gier, czy to pokemony czy nawet FIFA na 3dS. Nintendo
powinno bardziej inwestować w swoje dzieła i gry gdyż...

---------

Odwieczna wojna - Sony vs Nintendo. PC vs konsole. U mnie to idzie tak: nintendo > Sony. PC
> Konsole, aczkolwiek konsoli mam dużo, bo kocham, a miast 3DS mam PSP. Hipokryta ze mnie?
Nie, przeciętnie zarabiający polak.
A Wy jak sądzicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz